Η σοπράνο με τη λαϊκή καρδιά στο Δίον



Η διεθνούς φήμης σοπράνο στις 7 Αυγούστου σε μια  μοναδική συναυλία αφιερωμένη στην ελληνική ποίηση μαζί με την Ορχήστρα Νέων Δίου στο πλαίσιο του 45ου Φεστιβάλ Ολύμπου

Αλεξάνδρα Γκράβας: Η μουσική μπορεί και ενώνει. Μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις μίσος και προκαταλήψεις Όταν φύγει το μυαλό μένει μόνο η ψυχή. Και οι ψυχές δεν γνωρίζουνε εθνικότητες και σύνορα.



Η διεθνούς φήμης μεσόφωνος (mezzo soprano) Αλεξάνδρα Γκράβας γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γερμανία, από Έλληνες μετανάστες. Έχει χαρακτηριστεί «Η σοπράνο με τη λαϊκή καρδιά».
Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους  ξένους αλλά και Έλληνες συνθέτες και μουσουργούς, έχει καταγράψει πολλά μουσικά χιλιόμετρα και έχει γυρίσει τον κόσμο διαφημίζοντας τη μουσική αλλά και την Ελλάδα.
Πρόσφατα μάλιστα, αρχές Ιούλη, έδωσε συναυλία στο πλαίσιο της εβδομάδας που  ελληνικής μουσικής στην Κίνα, καταγράφοντας τεράστια επιτυχία. Η ίδια μάλιστα μιλάει με ενθουσιασμό για την υποδοχή που της επεφύλαξε το κοινό. 
Η Αλεξάνδρα Γκράβας σπούδασε Μουσικολογία, Φιλοσοφία και Γερμανική Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης και Τραγούδι με δύο από τις μεγαλύτερες δασκάλες που υπάρχουν στο Λονδίνο την Κινέζα Λο Σιουτ Ουάν , την Ουγγαρέζα Dame Βέρα Ρόζα αλλά  και την Sarah Walker.
Έχει εμφανισθεί σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως  Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Βέλγιο,  Ισπανία,  Σουηδία, Ολλανδία, Αυστρία, Ουγγαρία, Ελλάδα, Κύπρο, Μαλαισία, Η.Π.Α., Καναδά, Ιαπωνία, Λιβύη,  Αίγυπτο,  Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ισραήλ.
 Ένα εντυπωσιακά ευρύ φάσμα τραγουδιών αποτελούν το ρεπερτόριο της Αλεξάνδρας από άριες και κλασσικό μέχρι παραδοσιακό και μοντέρνο τραγούδι. 
Στις 7 Αυγούστου θα βρεθεί για δεύτερη χρονιά στο αρχαίο θέατρο του Δίου όπου θα παρουσιάσει μαζί με τον Βασίλη Λεκκα και την εξαιρετική Ορχήστρα Νέων Δίου τη συναυλία με τον γενικό τίτλο « Η Ποίηση στο Ελληνικό Τραγούδι». 
Με αυτή την αφορμή μίλησε στην «Η» και την Κατερίνα Τσαλού για την καριέρα της,  τις ελληνικές της ρίζες αλλά και για την προσφυγική κρίση, το θρίαμβο της ελληνικής μουσικής στην Κίνα πριν από έναν περίπου μήνα, την ποίηση και την Ελλάδα.


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

-Στις 7 Αυγούστου το Αρχαίο Θέατρο Δίου και η Πιερία θα σας υποδεχθούν. Είναι η πρώτη φορά που θα βρεθείτε καλλιτεχνικά στο χώρο; Τι Δώστε μας μια γεύση της συναυλίας που θα παρακολουθήσουμε αλλά και της συνεργασίας που είχατε με την εξαιρετική ορχήστρα Νέων Δίου;

-Θα είναι η δεύτερη φορά που θα συμμετέχω στο Festival Ολύμπου! Μετά την πολύ επιτυχημένη περσινή μου συνεργασία με την ορχήστρα Νέων Δίου ήρθε το κάλεσμα και εφέτος από το Festival. Το πρόγραμμα θα μας ταξιδέψει μέσου της Ελληνικής Ποίησης και Μουσικής σε ένα πολύ ιδιαίτερο και συγκινητικό μουσικό ταξίδι και θα δείξει τον πλούτο ποίησης και μουσικής που έχουμε! Και ο χώρος του Αρχαίο Θεάτρου είναι εξαιρετικός και μοναδικός. Δεν σας κρύβω την ιδιαίτερη μου χαρά που θα ξανά βρεθώ κοντά στα παιδιά της ορχήστρας. Είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο να σε συνοδεύουνε τόσο ταλαντούχα και γλυκά παιδιά. Δεν συμβαίνει κάθε μέρα αυτό !


-Αν σας ζητούσα να κατατάξετε τον εαυτό σας στο μουσικό χάρτη πού θα τοποθετούσατε τον εαυτό σας; Είστε μια λυρική τραγουδίστρια;  Έχετε χαρακτηριστεί «σοπράνο με λαϊκή καρδιά» .
 
-Ναι, αυτό τον τίτλο μου τον έδωσε ο καλός μου φίλος Γιώργος Χωραφάς. Νομίζω πως εκφράζει ακριβώς πως αισθάνομαι. Πιστεύω πως η επιλογή του ρεπερτορίου μου αλλά και ο τρόπος επικοινωνίας με το κοινό είναι αυτό που με οδήγησε στο σήμερα και το που βαδίζω μουσικά στον καλλιτεχνικό χάρτη, όπως το λέτε εσείς. Για εμένα υπάρχει η καλή και η κακόγουστη μουσική. Προσπαθώ να μην σκέφτομαι σε μουσικές κατηγορίες, αλλά σε μουσικές που με αγγίζουνε και θέλω να τραγουδήσω. Το ότι είμαι μια λυρική φωνή δεν με εμποδίζει. Ίσα ίσα εμπλουτίζει τις φωνητικές μου ικανότητες και μου δίνετε η ευκαιρία να δοκιμάζομαι μουσικά πιο εύκολα λόγου της φωνητικής μου εκπαίδευσης.

-Ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο όλα τα χρόνια τα «δύσκολα» για τη χώρα μας, τι είναι αυτό που σας ρωτάνε όταν πληροφορούνται ότι έλκετε καταγωγή από την Ελλάδα; Πόσο πληροφορημένος, πόσο δύσπιστος είναι ο κόσμος σε όσα συμβαίνουν στη χώρα μας; Αντιμετωπίσατε τη χλεύη, ενδεχομένως, την ειρωνεία ως Ελληνίδα;

-Ποτέ! Ας τολμούσε κανείς να μου πει κάτι! Ο κόσμος που θα έρθει στις συναυλίες μου αγαπάει την Ελλάδα και τα τραγούδια μου. Δεν υπάρχει περίπτωση αλλιώς να έρθει σε μια συναυλία μου. Η αλληλεγγύη για τον λαό μας είναι πάντα παρόν. Ο κόσμος θέλει να μοιραστεί μαζί μου την αγάπη που έχει για την Ελλάδα και τον πολιτισμό μας. Μετά από τις συναυλίες μου στην Χιλή πριν 2 χρόνια ήρθε ένας κύριος που μου μιλούσε στα αρχαία ελληνικά και μετά ένας άλλος στο Mexico που μου απήγγειλε Ρίτσο…η μια άλλη ηλικιωμένη κυρία που με πολύ σπαστά Ελληνικά και δάκρυα στα μάτια μου είπε, πως ο προπάππους της ήτανε Έλληνας. Νιώθω πολύ μεγάλη συγκίνηση με αυτά που έχω βιώσει και που δίνω στους θεατές μου την ελευθερία να εκφραστούνε και να μοιράζονται μαζί μου. Αυτό είναι για μένα η μεγαλύτερη επιτυχία : ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ !


-Το πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα GREEK INSPIRATIONS, που έχει ήδη ταξιδέψει σε διάφορες χώρες του κόσμου, έδωσε την έμπνευση και αποτέλεσε την αφορμή για να πραγματοποιηθεί, για πρώτη φορά, εβδομάδα αφιερωμένη στην ελληνική μουσική στην Κίνα από τις 3-6 Ιουλίου.  Πώς προέκυψε; Πώς εισπράξατε την τεράστια αποδοχή και τη μεγάλη απήχηση που είχε;

-Ήτανε η πρώτη φορά που πήγα και τραγούδησα στην Κίνα. Δεν ήτανε απλώς συναυλίες, αλλά όπως πολύ σωστά είπατε, μια εβδομάδα αφιερωμένη στην Ελληνική μουσική. Οι εξαιρετικοί μου συνεργάτες και εγώ δώσαμε ότι καλύτερο μπορούσαμε και εισπράξαμε τα καλύτερα από το κινεζικό κοινό του Gulangyu. Όλες οι συναυλίες στο Εθνικό τους Θέατρο ήτανε sold out από πριν. Μας δείξανε  το ενδιαφέρον τους και μας αγκαλιάσανε με αγάπη. Νομίζω μπορώ να το πω χωρίς υπερβολή. Ήδη έχουμε αρχίσει τις προετοιμασίες μας για το 2017.

-Ποια είναι η στιγμή εκείνη της καριέρας σας που είπατε στον εαυτό σας «Αλεξάνδρα, τα καταφέραμε»

-Μετά την Κίνα! Κοίταξα το team μου και είπα: “Παιδιά, τα καταφέραμε”!
Η Alexandra ακόμη έχει δρόμο μπροστά της. Πολλά “καταφέραμε” είναι πίσω της, και ελπίζω και πολλά ακόμη μπροστά της.

-Η σχέση σας με την ποίηση;

-Εγώ έμαθα τα Ελληνικά μου μέσα από την Ποίηση. Και συγκεκριμένα από τον Σεφέρη και τον Καβάφη…Σαν παιδί μεταναστών της Γερμανίας εγώ δεν πήγα στο Ελληνικό σχολείο. Έμαθα τα Ελληνικά μου πρώτα στο σπίτι και μετά από τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη. Δεν καταλάβαινα τι έλεγαν τα τραγούδια, δεν καταλάβαινα το νόημα τους…πως να καταλάβω Σεφέρη, χωρίς γνώσεις; Και έτσι μέσα από τα τραγούδια και την θέληση μου να ερμηνεύσω σωστά άρχισε η πολύ ιδιαίτερη μου σχέση με τους Έλληνες ποιητές που φτάνει μέχρι σήμερα και είναι ζωντανή μέσα στις συναυλίες μου.

-Αν η μουσική σας μπορούσε να μεταφέρει ένα δυνατό μήνυμα σε όλο τον κόσμο. Ποιο θα ήταν αυτό;

-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ των λαών. Η μουσική μπορεί και ενώνει. Μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις μίσος και προκαταλήψεις Όταν φύγει το μυαλό μένει μόνο η ψυχή. Και οι ψυχές δεν γνωρίζουνε εθνικότητες και σύνορα.


-Τραγουδάτε πολλές φορές για τους ανθρώπους. Για τις γυναίκες, τα παιδιά, εκείνους που έχουν ανάγκη. Πώς βιώνετε την προσφυγική κρίση; Πόσο πιστεύετε  ότι η Γερμανία αλλά και όλη η Ευρώπη απέτυχαν στη διαχείρισή της;

-ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΟΛΟΙ

-Τι να περιμένουμε από την Αλεξάνδρα Γκράβας το επόμενο διάστημα;
-Το πρόγραμμα μου Greek Inspirations θα με ταξιδέψει μέχρι το τέλος του 2016 στο Λίβανο, την Αρμενία, Βρυξέλλες, Γερμανία και USA. Πριν όμως θα τραγουδήσω στα Ιωάννινα, Ρόδο και στην Αθήνα.

-Κλείνοντας θα ήθελα να μεταφέρετε το δικό σας μήνυμα σε εκείνους τους ανθρώπους που όπως οι γονείς σας υποχρεώθηκαν να ζήσουν μακριά από την πατρίδα τους.
-Κουράγιο! Η ξενιτιά δεν είναι εύκολο πράγμα, προπαντός όταν αναγκάζεσαι να το κάνεις. Γι’ αυτο παίρνεις την απόφαση και κάνεις το καλύτερο που μπορείς με αυτά που σου προσφέρει η καινούρια πορεία της ζωής.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τρεις μέρες χωρίς κινητό, social media, e mail. Αποκάλυψη!

  Λίγο η πίεση των ημερών, λίγο οι ειδήσεις…δεν άργησα να το αποφασίσω. Μια καλή ευκαιρία έψαχνα και την άρπαξα από τα μαλλιά κυριολεκτικά. ...